۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۲۳۴۲۳
آیت الله شبستری در بازدید از دفتر خبرگزاری رسا؛

 اصل صداقت و امیدآفرینی در انتشار اخبار رعایت شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بازدید از دفتر خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: اصل صداقت و امیدآفرینی در انتشار اخبار رعایت شود.
بازدید آیت الله شبستری از دفتر خبرگزاری رسا در تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز با حضور در دفتر خبرگزاری رسا در تبریز با فعالیت های این رسانه حوزوی آشنا شد.


وی در سخنانی با تأکید بر این‌که نباید بدون تحقیق و اطمینان از صحت اخبار، اقدام به نشر صورت گیرد، اظهار داشت: شایعه پراکنی در انتشار خبری برای جلب مخاطبان بیشتر به هیچ عنوان جایز نیست، اگر صحت چنین خبری بعدها تأیید نشود، مصداق نشر اکاذیب محسوب می شود، هر چند قصد ناشر دروغ پراکنی نبوده است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که جامعه نیازمند اخبار امیدوارکننده است، تصریح کرد: اخباری که یأس و ناامیدی را ترویج می دهند، نه تنها هیچ فایده ای به حال مردم ندارد، بلکه موجب سرخوردگی و بدبینی مردم نسبت به آینده خواهد بود.


آیت الله شبستری با انتقاد از این‌که متأسفانه برخی نشریات و سایت های خبری استان انقلابی و ارزشی نیستند، گفت: رسا، یک خبرگزاری ارزشی، متعهد به اسلام و انقلاب است، از این رو انتظار داریم همواره اخبار مطالب مفید، ارزشی و ارزشمند در این رسانه منتشر شود.


نماینده خبرگان رهبری حرکت در مسیر ولایت را یکی از مهم‌ترین ویژگی های خبرگزاری رسا دانست و افزود: امیدوارم در آستانه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اخباری در جهت تشویق مردم برای حضور حداکثری و آگاهانه پای صندوق های رأی منتشر کنید.


همچنین مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیت های این رسانه در استان، اظهار داشت: طبق ارزیابی های به عمل آمده، سال گذشته دفتر خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر از نظر کمی و کیفی اخبار بوده است.


وی با بیان این‌که هدف اصلی و محوری خبرگزاری رسا در منطقه آذربایجان؛ انتشار اخبار ارزشی و انعکاس فعالیت های مربوط به حوزه های علمیه، نهادهای فرهنگی، اجتماعی و دینی است، گفت: آثار و برکات فعالیت رسانه ای خبرگزاری رسا در استان، طی یک دهه گذشته کاملا مشهود است که امیدواریم با حمایت متولیان امر مسیر تعالی در این رسانه تداوم داشته باشد./935/201/ب2

 

ارسال نظرات